Verdict: Harry must pay almost £50,000 to tabloids

Verdict: Harry must pay almost £50,000 to tabloids

His hope for a quick trial was dashed – instead, Prince Harry now has to pay the other side’s legal fees.

The British Prince Harry (39) has to pay a five-figure sum in the legal dispute with the publisher of the newspaper “Mail on Sunday”. This was decided by a judge at the London High Court, as British media unanimously reported.

The younger son of King Charles III. (75) had sued the publisher ANL (Associated Newspapers Limited) over an opinion piece about another pending lawsuit against the British Home Office and was hoping for a quick trial. But this request was rejected. Harry now has until December 29th to pay the other side’s legal fees of 48,447 pounds (around 57,000 euros).

Harry’s lawsuit against ANL, which is now being heard in court, concerns an opinion piece that the royal sees as damaging his reputation. He was accused of giving a false impression about his willingness to pay for police protection in Great Britain. According to the comment, he only made the offer to pay the costs after the legal dispute became public. Harry denies that.

Negotiation for personal protection

In the proceedings against the British Home Office, which were heard orally last week, Harry wants to ensure that he and his family are granted full police protection despite leaving the inner circle of the British royals. Otherwise, Harry argues, he will no longer be able to easily come to Britain with his family. A committee had previously decided that Harry’s personal protection would be downgraded.

Harry and his wife Duchess Meghan (42) broke away from the royal family almost four years ago. The couple now lives in the US state of California with their children Prince Archie (4) and Princess Lilibet (2).

Source: Stern

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Latest Posts